Att använda sig av kändisar i marknadsföringen är ju ett gammalt grepp, inte minst bland producenter av konsumentprodukter, men nu börjar det också bli allt mer vanligt att kända personer mera handgripligen involveras i produktutvecklingen, exempelvis genom att designa sina egna förpackningar.
Ett sådant aktuellt exempel är välkända jetsetaren och supermodellen Kate Moss, som engagerats av franska sushikedjan Sushi Shop och som fått utforma sin egen sushilåda!
Kate Moss sushilåda, som förstås bär hennes namn och är vederbörligen ”blingad” med massor av paljetter och metalleffekter, har tagits fram med anledning av att Sushi Shop ska öppna sin första butik i London, vilken också blir kedjans hundrade butik
Enligt Sushi Shop är Kate Moss förtjust i sushi och därför tyckte man hon var en lämplig person att designa en egen och lyxig sushilåda, som från den 13 maj kommer att finnas tillgänglig i Sushi Shops butiker för det facila priset av 45 euro (cirka 375 kronor). I priset ingår då även 40 bitar sushi.
Supermodellens sushilåda presenterades nyligen vid en tillställning på kabarén La Nouvelle Eve i Paris, dit bland annat en uppsjö av franska skådespelare och kändisar bjudits in för att provsmaka på sushibitarna och beundra den paljetterade lådan…
Samarbetet med Kate Moss är inte Sushi Shops första kändisengagemang. År 2011 hade man ett liknande samarbete med japanska modedesignern Kenzo Takada, som då fick designa en egen suhibox och i fjol var det den amerikanske sångaren och låtskrivaren Lenny Kravitz, som också utformade en egen sushilåda.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com