...
Interaktiv display ger varumärken extra ”liv”
Närbild på burkhyllor och bildskärmar i STI:s displaykoncept Display 2.0.

Displayer och displayförpackningar är inte bara praktiska lösningar för att enkelt exponera produkter i butik – de kan också användas för att ger varumärken extra ”liv” på försäljningsplatsen. Det senaste har tyska förpackningskonverteraren STI Group tagit fasta på och utvecklat en generation av interaktiva och permanenta displayer med hjälp av så kallad Slim Signage-teknologi från japanska Toshiba.
De stora, hjulförsedda displayerna har formen av en dryckesburk med integrerade hyllor för produkter samt ett flertal små video- och datorskärmar, där olika typer av interaktivt material, filmer, reklambudskap, etc. visas.


Den burkliknande displayen kan hysa upp till 172 burkar fördelade på fyra hyllor. Burkarna är väl synliga i hyllorna och lättåtkomliga för konsumenterna. Tack vare hjulen kan displayen lätt rullas runt i butiken – även med fyllda hyllor – och placeras på lämplig plats, där den förväntas ha störst påverkan på kunderna.

STI:s Display 2.0, som nyligen visades som prototyp i samband med en dryckeskonferens i Düsseldorf, är utvecklad för att marknadsföra energidrycken” STImulate”, som också den kommer från STI Group. Hyllorna i displayen fyllds med 25-centiliters ”slimmade” dryckesburkar, tillverkade av Ball Packaging Europe, som också är STI:s partner i Display 2.0-projektet.

Förutom att displayen har en iögonfallande grafisk utformning kan den också förses med speciella Slim Signage-moduler med 4,3 tums bildskärmar, vilka enkelt kan fästas på de övre burkhyllorna i displayen. På bildskärmarna visas såväl videos och reklambudskap som prisuppgifter och annan viktig kundinformation. Programvaran till skärmarna uppdateras snabbt och enkelt via butikens trådlösa nätverk.

Energidrycken STImulate är exempel på ett dryckesvarumärke i tiden, som uppmanar kunder och konsumenter till interaktivt agerande. Exempelvis kan konsumenterna med hjälp av sina smarta telefoner scanna av burken med browserprogrammet Junaio varvid en ”energiblixt” gör det möjligt för dem att ta häftiga självporträtt, som de sedan kan dela med kompisar och vänner på Facebook eller Twitter!


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2013-04-29

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Marknad Övriga Övrigt Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK