Svenska Cefour Wine & Beverages affärsidé att sälja vin och andra alkoholhaltiga drycker i specialdesignade och drickfärdiga engångsförpackningar blir allt populärare. Det senaste är att Cefours engångsförpackning ”Easy Wine Glass”(bilden) kommer att lanseras på bred front i USA-delstaten Illinois och dess huvudstad, världsmetropolen Chicago.
Lanseringen sker genom ett avtal som Cefour träffat med amerikanska Burke Beverage Inc, och som innebär distribution och försäljning av Easy Wine Glass i staten Illinois.
Enligt avtalet ska Burke Beverage samarbeta med nio Metro Chicago Miller-Coors distributörer och på så sätt kommer Easy Wine Glass att finns på majoriteten av presumtiva försäljningsställen i såväl Chicago som i hela Illinois.
”Cefours Easy Wine Glass är en vinnare och alla Miller-Coors leverantörer i Chicago kommer att använda vinförpackningen för sina specialevents i sommar. Det kommer definitivt att framhäva varumärket hos konsumenterna och leda till stor försäljning i detaljhandeln”, säger Jon Reynolds, varumärkeschef hos Burke Beverage.
Avtalet innebär att Cefour ska effektuera en första order värd 340.000 kronor med utleverans i maj i år.
”Vi är väldigt nöjda med den oerhört positiva respons vi har fått på konceptet samt att Easy Wine Glass nu kommer att finnas tillgängligt i ytterligare en amerikansk delstat”, säger Mikael Bergholts, VD på Cefour Wine & Beverage.
packnyheter.se har tidigare skrivit om Cefours engångsförpackning i form av ett drickfärdigt vinglas – läs här.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com