Brittiska förpackningskoncernen Rexam plc fortsätter att sälja ut delar av bolaget och koncentera produktionen till dryckesburkar i metall.
Vid senaste årsskiftet meddelade Rexam att man slutfört försäljningen av affärsområdet ”Personal Care” (läs här) och nu skriver Rexam i ett pressmeddelande att man startat en process med syfte att även sälja av verksamheterna inom ”Healthcare”.
Parallellt med att man planerar att göra sig av med affärsområdet med hälso- och sjukvårdsförpackningar, så gör Rexam enligt pressmeddelandet också ”uppmuntrande framsteg för att hitta investeringsmöjligheter inom dryckesburkar på marknader med snabb tillväxt”.
”En försäljning av Healtcare-området kommer att göra Rexam till ett fokuserat dryckesburksföretag med en stark balansräkning och en tydliga strategi som ska maximera ett långsiktigt värde för aktieägarna”, säger Rexams VD Graham Chipchase.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com