...
Coca-Cola och Sainsbury´s uppmanar till plastrecycling och återanvändning
Exempel från Coca-Cola och Sainsbury´s på hur använda plastflaskor kan återanvändas i hemmet.

Tillsammans med brittiska detaljhandelskedjan Sainsbury´s har Coca-Cola Enterprises startat en kampanj i Storbritannien för att öka återanvändning och återvinning av plastflaskor.
Kampanjen, som fått namnet ”Don´t Waste. Create”, lanserades den 14 augusti och ska pågå under sex veckor.
Kampanjen bedrivs dels på nätet i form av en speciell hemsida, men också i form av aktiviteter ute i Sainsbury´s butiker.
”Dont´t Waste. Create”-kampanjen riktar sig främst till barnfamiljer, där man hoppas kunna utbilda och informera föräldrarna om vikten av återanvändning och recycling samt få dem att avge ”återvinningslöften” inför sina barn.


I kampanjen uppmuntras barn och föräldrar att inte bara lämna använda plastflaskor till återvinning utan också använda fantasin och återanvända flaskorna i det egna hushållet. Exempelvis kan en tom plastflaska användas som självbevattnare till krukväxter eller enkelt göras om till en fågelmatsautomat.

”Vi har åtagit oss att minska på plastavfallet och hjälpa våra kunder att tänka på hur de ska bli kvitt sina förpackningar. Genom att be dem att återanvända plastflaskor eller lämna dem till återvinning ska den här kampanjen uppmuntra familjer att tänka mer hållbart och minska sitt hushållsavfall och samtidigt ha roligt!”, säger Nick Brown, ansvarig för recycling hos Coca-Cola Enterprises.

Kampanjen sammanfaller med engelsmännens sena augustisemestrar och via den speciella hemsidan kan de semestrande föräldrarna och deras skollediga barn få tips om aktiviteter som ger naturuppleverser samtidigt som de ger underhållning för hela familjen.

Den speciella kampanjsidan för ”Don´t Waste. Create” hittar du HÄR.


Publicerad: 2013-08-27

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Förpackningsmaterial Livsmedel Marknad Plast Plast

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK