Ännu ett pris till ”Absolut Unique”
Med hjälp av robotteknik försågs nästan fyra miljoner Absolut Vodka-flaskor med färgmönster, som blev unika för varje enskild flaska! Flaskorna försågs dessutom med etiketter, som var och en hade ett unikt, spårbart nummer.

Den uppmärksammade förpackningslösningen till vodkan “Absolut Unique”, där nästan fyra miljoner vodkaflaskor fick individuella och unika utseenden, har tilldelats ännu ett prestigefyllt förpackningspris. Tidigare har den färgrika flaskan skördat framgångar i den stora internationella designtävlingen One Show (läs här) och nu har konceptet belönats med en åtråvärd ”Starpack Award”.
”En unik idé, en unik prestation och en unik förpackning – med högt samlar värde”, var en del av juryns motivering till utmärkelsen, som gick till Ardagh Group (flasktillverkare) och The Absolut Company (varumärkesägare) i klassen ”Grafisk design och utsmyckning”.


”Absolut Unique var ett vågat koncept, även för ett företag som brinner så mycket för kreativitet som Absolut. Vem som helst kan göra en eller två unika produkter – men vi gjorde nästan fyra miljoner! Vi älskade det här konceptet – men att förverkliga det var den svåra biten”, säger Jonas Tåhlin, chef för Global Marketing hos Absolut Company.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2013-09-05

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Förpackningsmaterial Glas Glas Livsmedel Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK