För att hjälpa sina kunder att utveckla den optimala förpackningen har globala förpackningskoncernen Smurfit Kappa utvecklat ett nytt hjälpmedel, som man kallar 3D Store Visualiser.
Verktyget, som lanserades häromdagen, hjälper kunderna att virtuellt analysera sina förpackningar och tredimensionellt se hur de ser ut i butikshyllan. Programmet innehåller tusentals olika scenarier, hyllbilder, videos, etc. vilka visas på en stor duk och kan ses med hjälp av speciella 3D-glasögon. Betraktaren kan också med handrörelser enkelt skifta scener och bilder, för att på så sätt se hur olika förpackningar ter sig i olika hyllmiljöer.
Det nya hjälpmedlet 3D Store Visualiser är en uppföljning på Smurfit Kappas lansering i fjol av det virtuella verktyget Shelf Viewer och det är dess teknik som används för att visa och styra de olika scenarierna och hyllmiljöerna, vilka visas i hög upplösning på en 4,5 x 2,5 meter stor duk.
Smurfit Kappa skriver i ett pressmeddelande att 3D Store Visualiser representerar det senaste steget i företagets serie av hjälpmedel för förpackningsutveckling, som man kallar Innotools.
Med 3D Store Visualiser ger man kunden en klar konkurrensfördel, eftersom det går att testa en förpackningsdesigns förmåga att stå ut i hyllan och påverka konsumenten, innan förpackningen lanseras på marknaden.
”Ett av våra viktigaste mål är att hjälpa kunderna till framgång på marknaden och vårt nya hjälpmedel är ett bevis på vår förmåga att förena teknik med en unik insikt i förpackningslösningar. 3D Store Visualiser hjälper kunden att förstå konsumenterna genom att bokstavligen kliva i deras skor!”, kommenterar Smurfit Kappas VD Tony Smurfit.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com