...
OpenUp bjuder på framsynsrapport för detaljhandeln

Potentialen för förpackningar i detaljhandeln verkar vara förbisedd ur flera aspekter. Förpackningen kan mycket väl komma att bli en viktig del i den förändringsfas som detaljhandeln är inne och kommer att vara i framöver. Det slås bland annat fast i en ny rapport som heter ”Future Retail – A Foresight Analysis issued by OpenUp”.

OpenUp, den digitala plattformen för öppen innovation som Packbridge och Livsmedelsakademin lanserat under hösten, har tagit fram en framsynsrapport som fått namnet Future Retail. Som namnet säger handlar det om framtidens handel och förpackningarnas roll i denna framtid. OpenUp har intervjuat ett tiotal handlare, stora och små, deltagit på konferenser och seminarier, läst in sig på existerande rapporter och tagit del av trender. Med detta som utgångspunkt har mandragit slutsatser och lagt in olika förslag på utveckling för handlarna med syftet att göra matshoppingen mer effektiv och framgångsrik framöver.
Rapporten omfattar 23 sidor och finns publicerad i Forumdelen på OpenUp och därmed blir det fritt fram att kommentera och komma med idéer. Den är med andra ord gratis, det enda som krävs är att man går in på www.letsopenup.se och registrerar sig. Det är också kostnadsfritt.
OpenUp har för övrigt på bara några veckor fått flera hundra användare.


Bo Wallteg

Editor-in-chief & Publisher
BO WALLTEG
bo@packnews.com

Publicerad: 2013-11-08

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK