...
Knåpa ihop en säljande chipsreklam - och du kan ta hem en miljon dollar!

Vill du tjäna en miljon US dollar? Enkelt – allt du behöver göra är att knåpa ihop en bästsäljande reklamjingel för Doritos tortilla och nacho chips.
Tävlingen, som är årligen återkommande och kallas ”Crash the Super Bowl”, är öppen för alla vuxna runt om i världen, där Doritos produkter säljs.
Senaste den 24 november ska bidragen vara inlämnade på Doritos hemsida och i samband med ”Super Bowl XLVIII” – finalen i årets upplaga av den amerikanska fotbollsligan NFL – kommer två lyckliga finalister att få sina bidrag presenterade för de miljoner och åter miljoner människor som ser finalen, på plats och via television.


För första gången i Dorito-tävlingens historia blir det i år åskådare och fans, som kommer att avgöra, vem som får den ”hyfsade” prissumman på en miljon US dollar (cirka 6,5 miljoner kronor). Den, som får flest röster, tar alltså hem dollarmiljonen, medan den andre finalisten får nöja sig med ett tröstpris på 50.000 dollar (ca 330.000 kronor).

För den, som tänker deltaga i reklamtävlingen, finns det olika verktyg på Doritos hemsida, som underlätta för den icke-professionelle att skapa sitt bidrag. I hemsidans ”Creator´s Tool Kit” finns Doritos logotyper, produktbilder samt musik och animationer för nedladdning och fri användning. För första gången finns det också tillgång till aldrig tidigare publicerad musik från lovande musiker, som tävlingsdeltagarna fritt får använda till sina bidrag.

Sedan tävlingstiden gått ut den 24 november kommer en jury av kvalificerade reklam- och annonspersoner att gå igenom alla bidrag och välja ut fem bidrag, vilka läggs ut till en allmän och helt öppen omröstning på Doritos hemsida. Av dessa fem utses de två med flest röster som de slutliga finalisterna och den nervpirrande slutomröstningen i samband med Super Bowl!

Upphovsmännen bakom de fem bidrag, som juryn väljer ut, kommer alla att bjudas in till East Rutherford, New Jersey, där Super Bowl-finalen avgörs söndagen den 2 februari 2014. De får möjlighet att följa finalen från en privat lyxsvit på arenan och där kommer det också att avslöjas vilka av de fem som röstats fram som de två slutliga finalisterna. De tre, som inte når slutomgången, blir dock inte helt lottlösa: de får vardera 25.000 dollar (ca 165.000 kronor) som plåster på såren…

Dorito, som ingår i PepsiCo-koncernen, säljs i 46 länder runt om i världen. Antalet olika smaker och smakvariationer på företagets produkter uppgår till mer än 70 stycken.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2013-11-12

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Marknad Övriga Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK