Brittiska förpackningskoncernen DS Smith, som för ett och ett halvt år sedan köpte merparten av svenska SCA:s förpackningsdivision, meddelar att man nu samlar alla koncernens verksamheter under ett enda och gemensamt varumärke.
Beslutet innebär att koncernens förpacknings-, pappers-, plast- och återvinningsverksamheter får en gemensam företagsidentitet och en gemensam grafisk profil, med bland annat en ny logotyp.
”DS Smith har genomgått en stor omvandling de senaste åren och vi kan nu erbjuda ett bredare produkt- och tjänsteutbud och verka i en mycket större skala som strategisk partner med branschöverskridande expertis, samtidigt som vi fortsätter att erbjuda våra kunder en lokal och personlig service”, säger koncernchefen Miles Roberts.
DS Smith är i dag en ledande tillverkare och leverantör av förpackningslösningar och Europas största företag inom kartong- och pappersåtervinning. Koncernen omsätter 3,7 miljarder pund (ca 40 miljarder kronor) och har mer än 20.000 anställda.
”Genom att föra samman våra verksamheter inom förpackningar, papper, plast och återvinning kan vi erbjuda kunderna en komplett service från design och produktion ända fram till leverans och återvinning. Beslutet att föra samman alla våra verksamheter under ett enda och starkt varumärke var därför ett naturligt nästa steg för oss”, säger Miles Roberts.
I samband med införandet av den gemensamma profilen och företagsidentiteten har DS Smith också tagit fram två slogans – ”The Power of Less” och ”Lightening the Load” – som ska användas för att understryka att koncernen är ett företag som verkar för att förbättra effektiviteten för sina kunder genom hela försörjningskedjan.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com