Välkända ölmärket Budweiser, som är officiell sponsor för sommarens fotbolls-VM i Brasilien, har nu avslöjat designen och mottot för den globala kampanj, som man genomför inför evenemanget.
I kampanjen, som fått mottot ”Rise As One”, ingår, förutom massiv reklam i både tryckta och digitala media, även specialdesignade ölflaskor och –burkar, bland annat en guldglänsande aluminiumflaska (bilden) som tillverkas i en begränsad upplaga.
Den specialdesignade aluflaskan kommer att lanseras samtidigt i 40 länder världen över och förutom den kommer Budweiser även att lansera begränsade upplagor av speciella ölburkar, glasflaskor och sekundärförpackningar inför fotbolls-VM 2014.
Förutom att den är försedd med den ikoniska och välkända Budweiser-logotypen i form av en röd ”fluga” så är aluflaskan också utsmyckad med en bild på den åtråvärda FIFA-trofén, som delats ut till vinnarna av fotbolls-VM ända sedan 1974.
Med mottot ”Rise As One” (ung. “Stå enade”) vill Budweiser poängtera att det vackra spelet fotboll ska förena och inspirera fans över hela världen.
”Även om fotbollen frambringar både regional stolthet och kraftig rivalitet så förenar den också vart fjärde år de människor som har en gemensam passion för sporten. Med kampanjen ´Rise As One´ hyllar Budweiser världens populäraste sport och dess uppgift att inspirera och förena sina fans i en global gemenskap”, säger Andrew Sneyd, global marknadschef hos Budweiser.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com