...
Felix lanserar soppor i glasburkar

Under välkända varumärket Felix lanserar Orkla Foods Sverige nu tre olika soppor förpackade i glasburkar. Att man valt glasburkar som förpackningsform förklarar företaget med att det är en förpackinngsform som står högt i kurs hos konsumenterna.
”Konsumenten uppskattar att man ka se innehållet tydligt i en glasburk. Glas upplevs också som ett rent material och som ett miljövänligt alternativ”, säger Maria Tegman, marknadschef på Orkla Foods Sverige.


Felix är sedan tidigare stora på soppmarknaden med sin Felix Gulaschsoppa, som står för cirka 25 procent av den totala försäljningen av soppor på konservburk. Nu utökar man alltså sopportföljen med ytterligare tre soppor – köttsoppa, tomatsoppa och ärtsoppa – men nu förpackade i glasburkar.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2014-02-24

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Förpackningsmaterial Glas Glas Livsmedel Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK