...
Eslöv har fått norra Europas första Experience Centre för förpackningar
I Smurfit Kappas Experience Centres inspirationsrum kan kunderna se sina förpackningar på storbildsskärm med hjälp av verktyget 3D Store Visualiser.
Smurfit Kappa Sveriges VD Claes Bjäreholt klipper bandet till det Experience Centre.

Smurfit Kappa har invigt sitt nya interaktiva Experience Centre vid företagets anläggning i Eslöv. Anläggningen är den första i sitt slag i norra Europa och här kan Smurfit Kappas kunder med hjälp av 3D-teknik och prototyper se hur olika förpackningslösningar fungerar bland andra produkter i en realistisk butiksmiljö.
”Tanken med Experience Centre är att erbjuda våra kunder och partners specifika konkurrensfördelar och genom en rad unika verktyg skapa beslutsunderlag som accelererar utvecklingsprocessen”, säger Lube Belokozovski, som är design- och innovationschef på Smurfit Kappa.


Smurfit Kappas Experience Centre i Eslöv består av fem steg, som tillsammans skapar stora möjligheter att bedöma effekten av olika förpackningslösningar.

Här finns ett inspirationsrum med plats för presentationer, möten och workshopar. Det är dessutom utrustat med Smurfit Kappas nya verktyg 3D Store Visualiser på storbildsskärm (3x5 m).
Intill ligger ett designrum med åtta förpackningsutvecklare och grafiker som tar fram olika förpackningskoncept. Vid sidan om detta finns prototyprummet, där provförpackningar tas fram för test. I utställningsrummet finns utvalda exempel på prisvinnande förpackningar från Smurfit Kappas globala organisation och slutligen består Experience Centre också av en butik, där man i en realistisk miljö kan se hur en förpackningsprototyp fungerar bland skarpa produkter, både från det egna sortimentet och konkurrerande varumärken.

Verktyget 3D Store Visualiser ingår i Smurfit Kappas utbud av InnoTools, en serie teknikverktyg med syfte att skapa effektivare förpackningslösningar. Andra verktyg i serien är ShelfViewer, InnoBook, PaperToBox och PackExpert.

3D Store Visualiser är tekniskt avancerat och ger möjligheter att byta mellan ett närmast obegränsat antal
relevanta miljöer, produkter, varumärken och förpackningsalternativ som projiceras på en storbildsskärm. Verktyget ger en virtuell uppfattning om en förpacknings intryck i butiksmiljö. Läs mer här!


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2014-03-17

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Marknad Övriga Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK