Välkända kaffetillverkaren Löfbergs i Karlstad inleder ett samarbete med varumärkes- och designbyrånätverket Brand Union, vars uppdrag blir att vara en strategisk designpartner och att bidra till att utveckla och förstärka upplevelsen kring varumärket Löfbergs.
”Vår bransch utvecklas ständigt och det ställer höga krav på hur vi kommunicerar och håller ihop vårt erbjudande. Även om vi är välkända, så måste vi fortsätta att tydliggöra vad vi står för och hur vi syns och i det arbetet kommer vi att ha stor nytta av Brand Union. De är erkänt duktiga och har stor bredd, från förståelse för marknad och strategi till gestaltning och design”, säger Leif Sjöblom, marknadschef på Löfbergs.
Brand Union är ett varumärkes- och designbyrånätverk, vars Stockholmskontor arbetar med flera framstående aktörer inom konsumentinriktad varumärkeskommunikation, till exempel Absolut, Malibu, Kahlua, Arla, Vodafone, Swedish Match, Apoteket och IKEA.
”Löfbergs har en genuin historia, kunskap och ett erbjudande, som ingen annan aktör i Sverige kan mäta sig med. Det ska vi nu analysera djupare och vidareutveckla till något som kommer att bli grunden för hur Löfbergs som varumärke ska upplevas och uppfattas på marknaden under år framöver”, säger Ted Carlström, Client Director på Brand Union Stockholm.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com