...
Ny mellanmålsförpackning från Superfos

Danska plastförpackningstillverkaren RPC Superfos har utvecklat en helt ny förpackningslösning för mellanmål inom mejerisegmentet.
Förpackningen är en fyrkantig plastburk med ett speciallock, som finns i två tjocklekar, där den större versionen av locket har ett transparent utrymme avsett för tillbehör som topping, etc. Båda lockversionerna kommer med en integrerad sked, som gör det enkelt för konsumenten att äta produkten ”on-the-go”.


RPC Superfos skriver i ett pressmeddelande att under de senaste åren har den globala försäljningen av olika yoghurtprodukter och kylda desserter varit på uppgång. Fler och fler människor längtar efter en lätt måltid, när de är på språng – inklusive frukost – och de vill kunna äta maten direkt ur förpackningen.
Den nyutvecklade lösningen EasySnackingTM uppfyller enligt företaget nu behovet av en praktisk förpackning för enkla mellanmål.

Med den nya förpackningen medföljer en sked, som ligger i locket till den fyrkantiga burken. Skeden är lätt att få tag i – det räcker med att riva av plastburkens självhäftande avrivningsbara försegling.

”Det är en väldigt bekväm och praktisk lösning: Det är bara att greppa skeden, utan att man behöver öppna någon mindre plastförpackning”, säger Per Sollenby, Sales Director Region Nordic hos RPC Superfos.

Designen finns i två versioner: en med enbart en sked i locket och en med ett högre lock med plats för både en krispig topping och sked. Det finns två storlekar att välja mellan, antingen 210 eller 300 ml.

RPC Superfos skriver att förutom att burken är bekväm och funktionell är den återförslutbar, stabil och optimerad för stapling, såväl full som tom. Den förväntas också bli väl synlig i butikshyllan, eftersom den är grafiskt dekorerad med tekniskt avancerad IML-teknik (In-Mould Labelling), som förstärker varumärkesidentiteten. Färger, bilder, dekorationer och varumärken är tryckta med högsta bildkvalitet.

”Den nya mellanmålsförpackningen har redan väckt en hel del uppmärksamhet och en av våra kunder planerar att senare i år lansera en ny mejeriprodukt i vårt nya förpackningskoncept. Vi är säkra på att konsumenterna kommer att tycka bra om både innehållet och förpackningen”, säger Per Sollenby.

RPC Superfos kommer att presentera den nya mellanmålsförpackningen i samband med förpackningsmässan interpack i Düsseldorf i maj.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2014-04-14

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Förpackningsmaterial Livsmedel Marknad Plast Plast

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK