...
Ny global strategi för Smurfit Kappa ska ”öppna framtiden” för kunderna

Förpackningskoncernen Smurfit Kappa har lanserat en ny världsomspännande varumärkesstrategi, som ska ”öppna framtiden” för bolagets kunder.
Strategin, som fått namnet ”Open the future” och ska implementeras i 32 länder, fokuserar på att leverera kundtillväxt genom insikt och innovation och ska ge varumärkesägarna ett försprång i den viktiga kampen om ”sanningens ögonblick”, dvs det moment när en konsument väljer ett varumärke framför ett annat.


Smurfit Kappa skriver i ett pressmeddelande att den nya strategin kommer att innehålla det djupaste insiktsprogrammet som skådats inom förpackningsindustrin och att det kommer att bygga upp ett nytt nätverk av kundupplevelsecentra runt om i världen.

Varumärkeskampanjen ”Open the future” ska visa Smurfit Kappas engagemang för kundtillväxt genom att tillämpa ett proaktivt kundlyssnande förhållningssätt och en obeveklig strävan att finna de viktiga fördelar som avgör konsumenternas varumärkesval. Strategin bygger på Smurfit Kappas globala erfarenheter inom förpackningar, papper och hållbarhet och ska hjälpa till att lösa reella problem, baserat på koncernens stora insikter i konsumentbeteenden.

Den nya startegin är resultatet av ett årslångt forskningsprojekt där Smurfit Kappa använt sig av de bästa business-to-business-specialisterna för att fastställa vad varumärkesägarna verkligen förväntar sig av förpackningsindustrin. I strategin ska engageras såväl kunder, leverantörer och investerare som Smurfit Kappa-anställda i Europa och Amerika.

”Den globala varumärkesvärlden har blivit alltmer utmanande och rörlig, men samtidigt full av möjligheter för den som anammar förändringarna och förmår ta ledningen med nya idéer, ny teknik och nya trender”, säger Smurfit Kappas koncernchef Gary McGann i en kommentar.

Den nya varumärkesstrategin kommer att lanseras genom att utbud av kundservice- och innovationsprogram, som ska bryta ny mark för branschen. Smurfit Kappa skriver att programmen ska vara skräddarsydda, skapade speciellt för förpackningsvärlden och bygga på kundinsikter. Programmen ska leverera en unik och djup förståelse för konsumentmarknaderna, konsumenters beteenden och viktiga trender.

Rent praktiskt kommer Smurfit Kappa att bygga ett nätverk av kundupplevelsecentra på sina huvudmarknader och navet i nätverket blir koncernens internationella kundcentret i Amsterdam, där varumärkesägare ska kunna arbete sida vid sida med Smurfit Kappas experter med att bedöma nya förpackningsinnovationer som ska leverera lönsam tillväxt och säkra en hållbar leveranskedja. Kopior av det holländska centrat kommer att uppföras på olika platser runt om i världen.

I strategin ”Open the future” ingår också en serie filmer, som ska visa hur kunder över hela världen arbetar nära Smurfit Kappa för att skapa innovativa lösningar, som leder till kommersiell framgång. På webbsajten www.openthefuture.info, som ständigt uppdateras, kommer besökare dessutom att kunna studera verkliga fall och lösningar.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2014-06-23

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Förpackningsmaterial Marknad Well

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK