Europeiska mässarrangören easyFairs svenska förpackningsmässa Pack & Emballage byter nu namn och blir Empack. Namnbytet innebär bland annat att mässan blir mer internationell, både vad gäller utställare, seminarietalare och marknadsföring, etc. samt att den blir en del i det nätverk av förpackningsmässor som easyFairs ordnar i 19 europeiska städer.
”Att vara en del av Europas största nätverk av förpackningsmässor ger oerhörda möjligheter” säger Jennie Heidenfors (bilden), projektchef för easyFairs förpackningsmässor.
Svensk premiär för det nya mässkonceptet blir det 15 – 16 oktober då Kistamässan, norr om Stockholm, blir skådeplatsen för Empack 2014.
easyFairs skriver i ett pressmeddelande att internationaliseringen av Empack 2014 i Kista redan har börjat och att cirka 15 prpcent av utställarna på mässan kommer att vara utländska.
Även seminarieprogrammet kommer att innehålla en rad internationella talare, såsom; Paul Howells, VP R&D Packaging, Unilever (UK), Ian Rooney, CEO, Creative Director & Partner, PACKLAB (Irland), Virginia Janssens, Managing Director for the European Organization for Packaging and the Environment – EUROPEN (Belgien), Filip Weymans, Director Segment Marketing and Business development Labels & Packaging, Xeikon (Belgien), Bård Eker, Designer och entreprenör (Norge) och Roland ten Klooster, Professor Packaging Design and Management, University of Twente (Nederländerna).
Empack 2014 kommer enligt arrangören att bli en heltäckande förpackningsmässa, där utställarna bland annat visar förpackningsmaskiner, etikett- och märkutrustning, förpackningar och förpackningsmaterial, packrobotar, RFID etc. Mässan arrangeras parallellt med transport- och logistikmässan Logistik 2014.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com