...
Idego bakom förpackningskonceptet när Colorama lanserar nya produkter

Sveriges största färgfackhandelskedja Colorama lanserar nu helt nya produkter under sitt eget varumärke. Lanseringen ska stärka Coloramas positionering som ett företag med kunskap, service och kvalitet.
Designkonceptet för de nya produkterna, som bland annat innefattar förpackningar, har utformats av designbyrån Idego i Helsingborg.


”Vi fick uppgiften att skapa ett designkoncept, som förmedlar Coloramas kärnvärden – kunskap, service, inspiration och innovation – och som vågar bryta etablerat kategorispråk. Konceptet ska fungerar på olika typer av produktgrupper och förpackningar och tilltala såväl proffs som hemmafixare”, skriver Idego i ett pressmeddelande.

Förpackningarnas grafiska grund bygger på färgspektrat,och ska förmedla en positiv känsla av inspiration. Designspråket är enkelt med en tydlig struktur och färger som segmenterar inom produktgrupperna och underlättar för kunderna att välja rätt produkt.

Första produktserien i butik är penslar (bilden) och rollers, men snart kommer det mera.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2014-09-16

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Kemteknisk Marknad Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK