Sveriges största färgfackhandelskedja Colorama lanserar nu helt nya produkter under sitt eget varumärke. Lanseringen ska stärka Coloramas positionering som ett företag med kunskap, service och kvalitet.
Designkonceptet för de nya produkterna, som bland annat innefattar förpackningar, har utformats av designbyrån Idego i Helsingborg.
”Vi fick uppgiften att skapa ett designkoncept, som förmedlar Coloramas kärnvärden – kunskap, service, inspiration och innovation – och som vågar bryta etablerat kategorispråk. Konceptet ska fungerar på olika typer av produktgrupper och förpackningar och tilltala såväl proffs som hemmafixare”, skriver Idego i ett pressmeddelande.
Förpackningarnas grafiska grund bygger på färgspektrat,och ska förmedla en positiv känsla av inspiration. Designspråket är enkelt med en tydlig struktur och färger som segmenterar inom produktgrupperna och underlättar för kunderna att välja rätt produkt.
Första produktserien i butik är penslar (bilden) och rollers, men snart kommer det mera.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com