...
Ny design för välkänt varumärke

Varumärket BOB är välkänt för de flesta svenskar. BOB:s saft- och syltprodukter har funnits i många år och starten kan dateras så långt tillbaka som 1948.
Nu har Orkla Foods Sverige, som äger BOB, tagit fram en ny logotyp till varumärket. Det är inga stora förändringar: det mest markanta är några små gröna ”blad” som tillkommit vid sidan av den välkända röda cirkeln med namnet i vitt. Men man hoppas att den nya designen på ett glädjefullt sätt ska föra tankarna till varumärkets kärna: frukt och bär.


Idag säljs närmare 10 miljoner flaskor BOB saft varje år. Sylt och marmelad från BOB är andra favoriter i många svenskars kylskåp.
På Orkla Foods Sverige tar man det stolta varumärkesarvet på allvar. Samtidigt kändes en uppfräschning av designen välbehövlig, för att förtydliga varumärkets kärnvärden och det uppdraget utfördes av välmeriterade designbyrån Silver i Stockholm.

”Med logotypens gröna blad blir det extra tydligt att frukt och bär är centrala för BOB. För BOB är naturlighet och hög kvalitet på produkterna A och O. Det tycker vi att den nya designen förmedlar. Självklart är det också viktigt med igenkänning. Med den runda logotypen och den klassiskt röda färgen är jag övertygad om att våra konsumenter kommer att hitta BOB lika lätt som vanligt i hyllan”, säger Nina Sandström, marknadschef på Orkla Foods Sverige.

Några av de första produkterna som rullar ut med ny design är nyheterna BOB Jordgubbsmarmelad med mer frukt och mindre socker samt BOB Squeezy Blåbär/Hallon.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2014-09-17

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Etikett/Märkning Livsmedel Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK