I början av året lanserade Di Luca & Di Luca en innovation i snackshyllan med produkten ”Zeta Snackoliver”, som är oliver utan lag, förpackade i flexibla ståpåsar. Oliverna, som lanserades i sex olika smaksättningar, gick hem hos konsumenterna, som gillade det nya och kladdfria olivalternativet.
Och nu har belöningen för den nya produkten och dess förpackning kommit: På Dagligvarugalan i Stockholm den 11 september tilldelades nämligen Zeta Snackoliver det prestigefyllda priset Årets produkt 2014 av tidningen Fri Köpenskap.
I sin motivering till att ge den annorlunda olivförpackningen priset, säger juryn bland annat: ”En liten förändring kan ge stora resultat. Det kan ge nya sätt att exponera i butik, nya sätt att laga, nya sätt att äta, och ny tillväxt i en mogen kategori. Förändringen var en ny förpackning och en satsning på utbildning. Resultatet? Veni vidi vici! Årets produkt är Zetas Snackoliver.”
”Vi är oerhört stolta över utmärkelsen och att vi kan bidra till att skapa mervärde för både våra kunder och konsumenter med en nyttig snackprodukt”, säger Christian Di Luca, VD i Gruppo Di Luca.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com