Ardagh Glass, som ingår i multinationella glas- och metallförpackningskoncernen Ardagh Group, har utvecklat en ”diamantflaska” för brittiska Harrogate Water Brands.
Flaskan, som är inspirerad av Harrogates klassiska arkitektur, har utformats för att snabbt kännas igen och förknippas med en premiumprodukt. Flaskans diamantmönster sprider ljusreflexer och ger en gnistrande effekt, vilket gör att flaskan står fram på butikshyllan eller i barer och restauranger.
Ardagh Glass skriver i ett pressmeddelande att ljuseffekterna från flaskans ”diamanter” blir extra tydliga och synliga, när flaskan är fylld. Ljusreflexerna ger nästan en "vågeffekt”, när den fyllda flaskan lyfts och rörs och denna speciella designfunktion gör att förpackningen upplevs som att den interagerar med konsumenten.
”Vi är hänförda över den nya designen. Flaskorna är vackra och de besitter en utpräglad ´wow´-faktor”, säger James Cain, VD för Harrogate Water Brand.
--------------
N.B.: Harrogate är en stad och kurort i North Yorkshire i England. Det hälsosamma vattnet i Harrogate innehåller salt, järn och svavel och staden blev känd som ”The English Spa”, sedan det speciella vattnet upptäckts på 1600-talet.
Staden Harrogate har i dag cirka 75.000 invånare och förutom sitt mineralvatten är staden även känd för sina vackra trädgårdar och sina imponerande och arkitektoniskt fulländade byggnader.
Harrogate anses vara något av en önskestad att bo i och vid en stor omröstning i fjol utsågs staden som världens tredje mest romantiska plast, före starka konkurrenter som Paris, Rom och Wien… (källa Wikipedia).
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com