...
Nu ska Coca-Cola börja sälja mjölk...
Bilden är hämtad från en reklamvideo för CocaColas mjölkprodukt Fairlife.
Vackra kvinnor i spektakulära “mjölkklänningar” ska sälja Fairlife i USA….
”Med Fairlife höjer vi mjölkens värde som dryck”, menar Sandy Douglas.

Globala läskgiganten Coca-Cola Company tar nu ett stort steg in på mejerisidan genom lanseringen av mjölkprodukten Fairlife!
Mjölken, som ska börja säljas i USA nästa månad, är laktosfri, har lägre sockerhalt än standardmjölk samt har fått extra protein tillsatt. Mjölken kommer även att finnas i en variant med chokladsmak.
Fairlife-mjölken förpackas i formblåsta plastflaskor med skruvkork.


Coca-Cola menar att den nya mjölken har en mycket stor marknad i USA, där försäljningen av vanlig mjölk sjunker, samtidigt som mjölkdrycker med olika smaker eller tillsatt protein ökar.

För att marknadsföra den nya produkten har Coca-Cola startat en intensiv annons- och videokampanj i USA, där man framhåller att den nya produkten kommer att ”ta mjölk dit den aldrig funnits tidigare”.

”Fairlife innebär en premiumisering av mjölk som dryck”, säger Sandy Douglas, som är Coca-Colas chef i Nordamerika.

Och för att ytterligare höja värdet av den nya produkten i konsumenternas ögon, kommer Coca-Cola-mjölken dessutom att kosta dubbelt så mycket som vanlig mjölk…

”Fairlife smakar bättre än vanlig mjölk och den kommer från hållbara mjölkgårdar, där den processas med största omsorg”, säger Sandy Douglas som förklaring till det högre priset.

Den mesta mjölken, som säljs i USA, kommer från enorma mjölkfarmer, vilka kan ha upp till 30.000 kor per farm och där korna hålls inomhus hela året runt.

”Vår mjölk kommer från 92 utvalda och familjeägda gårdar och vi kan skryta med att vår produkt uppfyller de högsta normerna för mjölkkvalitet, uthålligt jordbruk och djurkomfort”, säger Sandy Douglas

Inga uppgifter föreligger om Coca-Colas eventuella planer på att sälja Fairlife-mjölken även utanför USA.

Se en reklamvideo om Coca-Colas mjölkprodukt Fairlife.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2014-11-27

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Marknad Plast

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK