Brobygrafiska får virtuell butiksmiljö

Brobygrafiska i värmländska Sunne ska skapa en ”Innovation Studio” – ett virtuellt rum som bland annat ska  innefatta en programvara, som används för att bygga upp en virtuell butiksmiljö med möjlighet att placera grafiska produkter/förpackningar.
Investeringen har möjliggjorts genom att Erik Johan Ljungbergs Utbildningsfond har beviljat medel för utveckling av en ny interaktiv utbildningsmiljö på Brobygrafiska.


För varumärkesägarna är varje hylldecimeter i butik värda stora summor och genom att i virtuell miljö kunna jämföra olika förpackningar skapas förutsättningar för att lyckas i marknadsföringen. Visualisering i virtuella miljöer är inte bara tidssparande och miljövänligt utan ger också möjligheten att driva utvecklingen av grafiska produktioner inom förpackningsindustrin till nästa nivå.

”Investeringen gör de studerande redo för arbetslivet och kan tillföra spetskompetens till de krav, som marknaden eftersöker i sina anställningskriterier. Vi kommer att kunna ge branschen en möjlighet att möta marknadens krav på allt snabbare genomloppstid av nylanseringar med smarta och flexibla lösningar”, säger Gunnar Berggren, tf. verksamhetsansvarig på Brobygrafiska.

I projektet ingår dessutom investering i ett nytt mätinstrument i Brobygrafiskas flexotryckpress som ger en mer optimal inställning. Detta leder till besparingar av material och färg vilket innebär mindre miljöbelastning samtidigt som tryckkvaliteten höjs.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2014-12-18

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Marknad Övriga Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK