...
Arla uppdaterar Yoggi:
Mindre socker – ny design

Arla Foods Sverige har uppdaterat fruktyoghurtkoncepten Yoggi lätt och Yoggi mini genom att reducera sockerhalten och ge förpackningarna en ny design. Dessutom lanserar man nya smaker.
För Yoggi lätt reducerar man mängden tillsatt socker med 40 procent – från 7 till 4 procent – samtidigt som man introducerar en ny smak: citron/vanilj. För Yoggi mini, som enligt Arla är den enda fruktyoghurten på marknaden helt utan tillsatt socker, lanserar man två nya smaker: samoa och hallon.


”Vi ser en ökad efterfrågan på produkter med mindre, eller helt utan tillsatt socker på marknaden idag. Vårt stora fokus i uppgraderingen av Yoggi-sortimentet har varit att reducera sockret utan att kompromissa med smaken”, säger Ann Bergman, Senior Brand Manager på Arla Foods Sverige.

De nya, uppdaterade Yoggi-produkterna finns i handeln från vecka 7.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2015-01-26

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Kartong Livsmedel Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK