Kodak lanserar webbsidan “Chief Packaging Officer”
Kodaks webbportal ChiefPackagingOfficer.com innehåller förpackningsrelaterade nyheter, intervjuer, bloggar, trendrapporter och mycket mer.

Kodak har lanserat en stor webbportal, som man kallar ”Chief Packaging Officer”. Portalens syfte är att höja förpackningar strategiska roll inom konsumtionsvaror, detaljhandel och andra ”över-disk”-verksamheter. På webbplatsen finns förpackningsnyheter, bloggar med ämnesexperter, intressanta fallstudier och trendredovisningar, intervjuer med förpackningsvisionärer, mm., mm.

”Utgångspunkten för vår nya webbplats är att förpackningar i dag är något som ska höra hemma bland de högsta beslutande cheferna. Förpackningar är viktiga i många strategiska initiativ, men många varumärkesägare ser förpackningen enbart som tekniska beslut. Med ChiefPackagingOfficer.com stödjer vi våra kunder och förpackningsindustrin och sätter strålkastarljuset på hur förpackningar kan bidraga till framgång för ett företag”, säger Kodaks marknadschef Steven Overman.

På webbplatsen ChiefPackagingOfficer.com finns redan cirka 200 artiklar, blogginlägg, elektroniska böcker, etc.

”Förpackningen finns där innovation och varumärkets gemenskap med kunden möts och den har potensen att förbättra ett företags resultat”, säger Joshua Fedeli, som är försäljningschef för Kodaks produktportfölj ”Design2Launch” och som också står som utgivare av den nya webbportalen.

Här hittar du Kodaks webbportal ChiefPackagingOfficer.com


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2015-02-23

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
varumärkesägare webbplats Business Kodak

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK