Cola-flaskans flirtiga budskap: Jag har kysst Marilyn Monroe!
Marilyn Monroe är en av de bortgångna idolerna som ”kysst” den kurviga Coca-Cola-flaskan…
Även Elvis Presley hör till storheterna som fångats på bild med den ikoniska flaskan.
Världsberömde sångaren och pianisten Ray Charles med en ”nykysst” Coca-Cola—flaska…

På temat ”Jag har kysst” lanserar The Coca-Cola Company en global marknadsföringskampanj för att fira den kurviga och ikonförklarade Coca-Cola-flaskans hundraårsjubileum.
I kampanjen ingår ett antal bilder där bortgångna idoler inom film och musik är avporträtterade med Coca-Cola-flaskor, som de har ”kysst” – dvs. satt sina läppar till och druckit ur..! Tanken bakom kampanjen är förstås att alla kan få samma ”lyckliga kyssupplevelse” genom att dricka direkt ur flaskan!


En storskyltskampanj på ”I’ve Kissed”-temat startar den 30 mars och kommer bland annat att synas vid tunnelbanestationen Oxford Circus i London, där den kommer att täcka stationens ”Wonderwall”, som sträcker sig över plattformens hela längd.

Bortgångna idoler, som finns avbildade i kampanjen, är storheter som Marilyn Monreo, Elvis Presley och Ray Charles

Ett annat inslag i kampanjen är en omfattande TV-reklam, som redan lanserats. Enligt Coca-Cola Company är det första gången man gör en TV-reklam som fokuserar på den ikoniska konturflaskan och som visar hur den blivit en del av samhället över de hundra år, som den funnits.

”Coca-Colas konturflaskan är en designklassiker, som stått genom tiderna och genom modesvängningar. Vi vill nu visa hur flaskan fortfarande fungerar som en popkulturell ikon och samtidigt hylla dess 100-åriga historia”, säger Bobby Brittain, strategisk marknadsdirektör vid Coca-Cola Great Britain.

------------------------------------------------------
Vi har tidigare beskrivit hur den hundraårsjubilerande Coca-Cola-flaskan, som faktiskt en gång designades av en utvandrad svensk glasingenjör (!), uppmärksammas med en utställning på Tekniska museet i Stockholm. Läs den artikeln här.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2015-03-10

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Coca-Cola Dryckesförpackningar förpackningsdesign Coca-Cola Sverige Glas Tekniska museet

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK