Færch Plast bygger upp för global expansion
Joe Iannindardo leder Færch Plast​s målmedvetna globala expansion.
Færch Plasts prisbelönade tvåfärgade CPET-tråg för färdigrätter återfinns bland annat hos dagligvarukedjan Tesco i Storbritannien.
Færch Plasts innovativa CPET-tråg för pizzor belönades med trofén Snack d´Or.

Danska Færch Plast, som är en av Europas ledande tillverkare av högkvalitativa plastförpackningar för livsmedelsindustrin, tillkännager att man håller på att bygga ett nätverk av internationella distributörer som ett led i en målmedveten och massiva global expansion.
Företaget siktar i första hand in sig på att komma in på och expandera på marknaderna i Australien, Nya Zeeland, USA, Kanada, Sydafrika, Mellanöstern och Israel.


Færch Plast har haft ett flertal prisbelönta produkter och tillverkningskoncept de senaste åren och nu anser man att dessa framgångar ger bränsle till en tillväxt utanför hemmamarknaderna inom EU. Framförallt ser man en potential i att lansera företagets förpackningslösningar i det ugnssäkra plastmaterialet CPET, främst avsett  för frysta och kylda färdigrätter.

Man tänker på global nivå även introducera sina förpackningslösningar i det innovativa monomaterialet MAPET® II. Materialet är speciellt utvecklat för effektiv toppförsegling av livsmedeltråg för färskt kött, fågel och fisk.

”Den här internationella expansionen är en viktig del av Færch Plasts strategiska tillväxtplan. Vi har uppnått en utmärkt meritlista under 46 år och skapat en imponerande kundbas som omfattar de ledande livsmedelsproducenterna, förädlarna och förpackarna i Europa”, säger Joe Iannindardo, försäljningschef hos Færch Plast A/S för företagets transatlantiska marknader.

Enbart under 2014 vann Færch Plast flera prestigefyllda utmärkelser i förpacknings- och designtävlingar. Företagets innovativa CPET-tråg för pizzor belönades med trofén Snack d´Or vid Sandwich & Snack Show i Paris, dess tvåfärgade CPET-tråg belönades i Starpack Awards avdelning ”Primärförpackningar för livsmedel och dryck” och materialinnovationen MAPET® II fick såväl en Scanstar som en Worldstar.

”Vi har ett oöverträffat rykte som marknadsledare inom CPET-förpackningar till europeiska producenter och leverantörer av frysta och kylda färdigrätter och med hjälp av ett nätverk av välrenommerade distributörer ser vi fram emot att upprepa dessa framgång även i resten av världen”, säger Joe Iannindardo.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2015-04-17

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Færch Plast Livsmedel Livsmedelsförpackningar PET Plast Plastförpackningar

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK