...
Zlatan och Seger ska pryda Billys pizzaförpackningar!
Till hösten kommer Zlatan att pryda förpackningen med Billys Pan Pizza Taco..! (OBS Bilden är ett montage!).
De svenska storstjärnorna i PSG:s damlag, Caroline Seger, t.v. och Kosovare Asllani, flankeras av Frédéric Longuépée, vice VD för Paris Saint-Germain, längst t.v. och Ola Larsson, marknadsansvarig för Billys Pan Pizza.

Det svenska pizzavarumärket Billys Pan Pizza har tecknat ett regionalt sponsoravtal med den franska fotbollsklubben Paris Saint-Germain. Avtalet sträcker sig över ett år och innefattar associationsrätten på både den svenska, norska och finska marknaden. 
Avtalet innebär bland annat att de svenska storstjärnorna Zlatan Ibrahimovic på herrsidan samt Caroline Seger och Kosovare Asllani på damsidan kommer att ha sina bilder på förpackningarna till utvalda Billy-pizzor


Svenskproducerade mellanmålspizzan Billys ägs och tillverkas av företaget Gunnar Dafgård AB och Billys blir nu det första företaget i Europa, som ingår ett regionalt sponsoravtal med storklubben Paris Saint-Germain.

För konsumenter och handlare blir sponsorsavtalet tydligt märkbart i september månad i samband med att Billys lanserar nya produkter och förpackningsstorlekar med Paris Saint-Germain-logga och bilder på spelarna. Enligt uppgift kommer exempelvis Caroline Seger att finns på ”Hawaii”-pizzorna och Zlatan på ”Taco”-varianterna…

”Det känns oerhört kul och hedrande att vi ingått ett regionalt sponsoravtal med en sådan aktiv och spännande partner som Paris Saint-Germain. Att våra nya förpackningar kommer att prydas av Zlatan och hans lagkamrater har varit lite av en dröm, en dröm som nu går i uppfyllelse”, säger Ola Larsson, marknadsansvarig för Billys Pan Pizza. 

Även Paris Saint-Germain är glada över att Billys valt att gå in som den första regionala sponsorn i Europa.
”Vi är glada över att kunna meddela att Billys blir vår första regionala sponsor i Sverige. Paris Saint-Germain har ett fantastiskt stöd i Sverige tack vare de framstående svenska spelarna i både dam- och herrlaget. Därför är det spännande och smickrande att Billys, som är ett svenskt familjeägt företag, har valt att ingå ett regionalt sponsoravtal med klubben. Denna typ av regionala sponsorskap är nyckeln i att vidareutveckla klubbens image och fortsätta vår väg mot att bli ett ledande globalt sportvarumärke”, säger Frédéric Longuépée, vice VD för Paris Saint-Germain

I mars 2016 kommer Billys tillsammans med Lidköpings kommun och Lidköpings FK att arrangera ”Billys Paris Saint-Germain Cup” för barn och ungdomar i mellanstadieåldern. Lag från hela Sverige kommer då ha möjlighet att anmäla sig till turneringen, där första priset är ett träningscamp tillsammans med tränare från Paris Saint-Germains ungdomsakademi.

”På Billys är vi måna om att främja en aktiv livsstil bland barn och ungdomar. Därför känns det naturligt att tillsammans med Lidköpings kommun och Lidköpings FK arrangera en fotbollsturnering för just barn och ungdomar. Att dessutom kunna erbjuda vinnarna ett träningsläger med representanter från PSG:s ungdomsakademi känns extra kul och givande, speciellt eftersom det är möjligt tack vare vårt nya sponsoravtal med PSG”, säger Ola Larsson.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2015-05-20

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Billys Dafgårds Livsmedel Livsmedelsförpackningar Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK