...
Strategisk förpackningsdesign ger vinstökning för e-handeln
Strategisk förpackningsdesign kan avsevärt öka vinstmarginalen för vissa e-handelsbutiker.
”Livsmedelshandeln på nätet kan fördubbla vinstmarginalerna med förpackningar som är designade för säkrare transporter”, säger Björn Thunström.

Stora Ensos senaste viewpoint-rapport.

I veckan presenterade Stora Enso sin senaste viewpoint-rapport, som går under namnet: ”The future of on-line packaging”. Den viktigaste slutsatsen i rapporten är att strategisk förpackningsdesign och hållbara materialval avsevärt kan öka vinstmarginalen för e-handelsbutiker inom vissa segment. 

”Enligt vår analys finns potential för e-handelsbutiker att avsevärt öka vinstmarginalerna genom strategisk förpackningsdesign. Ett segment, som sticker ut, är livsmedelshandel på nätet, där det finns utrymme att fördubbla vinstmarginalerna genom förpackningar, som är designade för säkrare transporter”, säger Björn Thunström, Vice President Marketing & Customer Loyalty vid Stora Enso Packaging Solutions.

I Stora Ensos viewpoint-rapporter undersöks växande trender inom utvalda branscher. Utifrån trenderna identifierar Stora Enso de utmaningar som varumärkesägare och detaljhandeln snart kommer att möta och listar även de viktigaste framgångsfaktorerna för framtidens förpackningar.  

Hela viewpoint-rapporten kan läsas/laddas ner via pdf-länken nedan (Rapporten är på engelska).

Ladda ner PDF: Online Viewpoint_EN.pdf


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2015-09-09

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
e-handel Ekonomi Stora Enso Stora Enso Packaging

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK