Tredubbelt designguld till Oatlys ”Wow! No Cow!”
Oatlys förpackningar och kampanjen ”Wow” No Cow!” tog hem tre guld i Svenska Designpriset.

När utmärkelserna i Svenska Designpriset delades ut i förra veckan gick inte mindre än tre guldmedaljer till reklam- och designbyrån Forsman & Bodenfors, som utformat förpackningarna och marknadsföringen för Oatlys havredrycksprodukter, vilka lanserats under mottot ”Wow! No Cow!”.

De tre guldmedaljerna erövrades i kategorierna förpackning, grafisk identitet och rörlig bild/film.

Svenska Designpriset är en tävling i grafisk kommunikation som är öppen för alla. Tävlingen arrangeras av Batteri Kommunikation AB. Tävlingen skall ge alla som arbetar med grafisk design och formgivning möjlighet att delta med sina alster

För att alla skall ha möjlighet att delta är tävlingen indelad i avdelningarna Print, Webb, Device, Bild, Event och Produkt med kategorier och underkategorier. Sammanlagt blir det 25 olika tävlingskategorier. Dessutom utdelas Juryns pris samt priset Årets Våghals.

Oatlys förpackningsdesign och visuella identitet har tidigare vunnit flera utmärkesler, bland annat ett guld och tre silver i Guldägget, brons i Eurobest samt silver och brons i tävlingen Design.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2015-10-12

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
design designbyrå Dryckesförpackningar förpackningsdesign förpackningstävling Kartongförpackningar Oatly

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK