...
”Beneli Academy” lär ut det senaste inom smarta etiketter
Benelis VD Robert Östman tillsammans med Farvash Razavi, Creative Director på Rolling Optics AB, som berättade hur etiketter med 3D-teknologi kan skapa nya nivåer av skydd för varumärken.
Många intressanta föreläsningar stod på programmet för Beneli Academy. Här är det Marie Rudolphie från Identity Works AB, som föreläser under rubriken ”Packaging is everything – but how about the label?”.

Helsingborgsbaserade etikettföretaget Beneli har genomfört sitt första ”Beneli Academy” – ett utbildningsseminarium, där varumärkesägare och leverantörer från norra Europa fått lära sig det senaste inom smarta etiketter.
Beneli Academy är en uppgradering av den etikettskola, som Beneli startade för drygt tio år sedan, och tanken är att ”akademin” ska bli ett regelbundet återkommande forum med fokus på framtidens etiketter.


Beneli AB är ett etikettföretag som ligger i frontlinjen och aktivt driver utvecklingen av smarta etiketter. Beneli har en stor bredd och producerar allt från traditionella produktetiketter med hög kvalitet till tekniskt avancerade lösningar. Affärsområdet smarta etiketter utvecklas mycket snabbt och där har Beneli vunnit flera internationella utmärkelser.

”Vi kan tillverka unikt designade produkter med extremt hög kvalitet, samtidigt är vi specialister inom utveckling av smarta etiketter, producerade med ledande adhesiv och färger samt ibland microchips. Det här är teknologi, som har stor efterfrågan inom flera branscher, t ex läkemedel, livsmedel och säkerhet”, förklarar Benelis VD Robert Östman.

Den 23-24 november genomförde man sitt första utbildningsseminarium under beteckningen Beneli Academy. 
Ett 30-tal av norra Europas vassaste varumärkesägare och leverantörer fanns på plats för att inspireras och dela med sig av sina tankar och sin kompetens. Fokus låg också på nätverkande och gemensamma workshops.

Vid årets Beneli Academy diskuterades bl. a följande
Användande av 3D-teknologi för att förhindra olaglig kopiering av olika produkter
E-hälsa – framtida lösning inom sjukvården – smarta etiketter välkomnas
Brand Identity – etiketter som eye catcher och känsloförmedlare


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2015-11-30

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Beneli Etikett/Märkning Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK