Jim Beam får ny global förpackningsdesign
Flaskorna till Jim Beams olika bourbonkvaliteter har fått mer markant profil med bredare ”axlar”.
Filmstjärnan Mila Kunis ska hjälpa till att marknadsföra Jim Beams nya design.

Amerikanska bourbon whiskeyn Jim Beam har fått en ny förpackningsdesign, som nu ska lanseras på mer än 100 marknader runt om i världen. Den nya designen omfattar såväl Jim Beam-flaskorna som de olika bourbon-kvaliteternas etiketter.
Beam Suntory Inc., som äger varumärket Jim Beam, säger att den uppdaterade flaskan, som bland annat fått mer markerade ”axlar”, nu bättre representerar ”den premium bourbon som finns därinne”. Den nya designen ska tilltala en yngre publik, samtidigt som den hyllar den världsledande bourbonens historia, vilken dateras tillbaks till år 1795.


De nya etiketterna har fått en renare, striktare design. Kvar finns dock det röda ”lacksigillet” som funnits på Jim Beam-flaskorna under lång tid. På etiketternas sidor finns som tidigare också flera porträtt på Jim Beams mästerdistillers.   

Till sin hjälp att marknadsföra den nya förpackningsdesignen kommer Jim Beams bland annat att ha den kända filmstjärnan Mila Kunis.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2016-03-15

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
design Dryckesförpackningar förpackningsdesign Glas Glasförpackningar Övrigt whisky

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK