Coca-Cola-kampanj förenar förpackningar och musik!
Kampanjen, som lanseras i USA den här våren, omfattar de fyra varumärkena Coca-Cola, Diet Coke, Coke Zero och Coca-Cola Life.

På dryckesburkarna trycks sångtitlarna direkt på burkytan.

Coca-Cola har startat en ny ”Share a Coke”-kampanj i USA, där man förser burkar, flaskor och andra förpackningar med titlar på kända sånger och melodier.
Kampanjen kan ses som en uppföljare till den uppmärksammade och populära kampanjen med egennamnsförsedda förpackningar, som Coca-Cola lanserade globalt år 2013.


I kampanjen ”Share a Coke and a Song” ingår mer än 70 sångtitlar – allt från klassiska hits till aktuella topplåtar – och titlarna ska tryckas antingen direkt eller på etiketter till burkar, glasflaskor och PET-flaskor med Coca-Cola, Diet Coke, Coke Zero och Coca-Cola Life.

”Vi är stolta över den framgång, som konceptet Share a Coke haft de senaste åren och nu ville vi förnya oss och ge våra fans nya personliga upplevelser”, säger Racquel Harris Mason, vice president, Coca-Cola/Coke Zero.

”Share a Song”-kampanjen inskränker sig inte bara till sångtitlar på Coca-Colas etiketter och förpackningar och förhoppningen att konsumenterna ska känna igen och komma ihåg låtarna. Det finns också  - förstås - en speciell app kopplad till kampanjen. Med appen, som har namnet Shazam, installerad i en smart telefon, etc. kan konsumenten scanna sin burk eller flaska och få fram hela sångtexten och därefter spela in en läppsynkroniserad video att dela på social medier med hashtaggen #ShareaCoke..!

”Vi skapar ett helt nytt och annorlunda sätt att få kontakt med musik genom våra förpackningar. Det ska bli intressant att se hur den här kampanjen får fansen att minnas låtar man kanske glömt eller hjälpa dem att upptäcka nya favoriter”, säger Joe Belliotti, chef för ”Global Music Marketing” hos Coca-Cola.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2016-04-28

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Coca-Cola Dryckesburkar Dryckesförpackningar Etikett/Märkning Glasförpackningar Marknad Övrigt PET

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK