...
Minskat förpackningsavfall tack vare DS Smith-lösning
Den nya DS Smith-förpackningen inte bara skyddar de känsliga Schneider Electric-produkterna – den har dessutom manualer tryckta på insidan, vilket eliminerar behovet av bilagda instruktionsblad.

DS Smiths förpackningar används nu för flera av Schneider Electris produkter.

DS Smith har hjälpt Schneider Electric att minska avfallet och sänka sina förpackningskostnader tack vare en ny innovativ design.
Globala tillverkaren Schneider Electric är en engagerad miljövän med starkt fokus på att sänka koldioxidutsläpp, vattenförbrukning och mängden avfall. De ser avfallshantering som sin högsta prioritet.


Schneider Electrics produkter riktar sig mot elektriker och andra i branschen, och deras förpackningar har två huvudsyften; att skydda de värdefulla elektroniska produkterna och att tillhandahålla nödvändig teknisk information.

Eftersom Schneider Electrics produkter hjälper kunderna att minska sitt koldioxidavtryck, tyckte företaget att det var viktigt att förpackningarna gjorde det också. De ville ha en förpackningslösning, som minskade avfallet och vände sig därför till DS Smith, som är erfarna både inom förpackningar och försörjningskedjestrategier.

Experterna på DS Smith använde sig av sin PackRight®-metod och Schneider Electric fick möjlighet att tillsammans med DS Smiths förpackningsexperter konstruera och arbeta fram ett innovativt koncept, som kunde uppfylla kraven som ställdes.

Den nya wellförpackningen var mycket bra ur miljösynpunkt. Många av Schneider Electrics tidigare produkter hade inkluderat instruktionsblad, men för att slippa detta tryckte DS Smith nu instruktionerna direkt på insidan av produktförpackningen. Tester visade att den nya förpackningslösningen fungerade mycket bra för Schneider Electrics kunder, så de började använda den för flera av sina produkter.

DS Smith skriver att den nya lösningen inte bara minskar förpackningsmängden, som kunderna måste göra sig av med, utan även minskar Schneider Electrics förpackningskostnader.

”Vi anser att det alltid finns utrymme för att optimera förpackningar, antingen för att minska kostnaderna för en verksamhet eller för att minimera förpackningarnas miljöpåverkan. Med den här förpackningen har vi lyckats med båda delarna”, säger Gustaf von Segebaden, Electronics Market Segment Business Unit Director på DS Smith.


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2017-02-27

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
design DS Smith DS Smith Packaging förpackningsdesign Förpackningsutveckling Wellpappförpackningar

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK