...
Senaste frukostflugan:
Havregrynsgröt on-the-go!
Havregrynsgröt on-the-go: AXA Great i portionsbägare.

Gröt har ju länge varit en svensk frukostfavorit, men nu har gröten även nått matmetropoler som London och New York, där havregrynsgröt on-the-go blivit allt mer populärt, till följd av de senaste årens hälsotrend.
Och nu kommer on-the-go-gröten även till Sverige: Lantmännen och dess varumärke AXA hakar på trenden genom att lanserar gröten "AXA Great" i smarta bägare, som är lätta att ta med när man är på språng till mötet eller gymmet!


"Vi vet att så många som var femte svensk äter gröt till frukost redan idag. Med AXA Great tror vi att vi också kommer att nå alla dem som söker ett hälsosamt mål när man är på väg, vare sig det är till mötet, för att hämta barnen eller till träningen. Nu kan man komplettera sin latte to-go med en gröt to-go", säger Annika Skardal, produktchef på AXA.
I England och USA är trenden med havregrynsgröt on-the-go stark, då allt fler efterfrågar hälsosamma och naturliga mål som mättar. Marknaden ökar stabilt och kända matkedjor som till exempel Starbucks säljer egna on-the-go-produkter med gröt.
AXA:s on-the-go-havregrynsgröt, som lanseras under vecka 3, finns i tre smaker (Apple Cinnamon, Red Berries och Blueberry Apricot) och förpackas antingen i 500 grams kartongförpackningar för hemmabruk, vilka ger cirka 10 portioner genom tillsättande av hett vatten, eller i skedförsedda enportionsbägare innehållande 50 gram ätfärdig gröt.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2011-01-11

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Marknad Övriga Övrigt Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK