...
Budweiser får ny förpackningsdesign
Det är tolfte gången sedan 1936 som Budweiser-burken får ny förpackningsdesign och det nya grafiska utseendet på burken (längst till höger) skiljer sig avsevärt från tidigare års burkar.
Inte bara ölburken utan även Budweiser-flaskan samt de olika multi- och sekundärförpackningarna till Budweisers primärförpackningar får ny förpackningsdesign.

Klassiska ölet Budweiser har fått helt ny förpackningsdesign. Det nya utseendet finns på såväl burkar som på sekundärförpackningar i form av multipack och sexpacks.
Den nya förpackningsdesignen är uppbyggd kring Budweisers logotyp i form av en röd fluga, vilken nu fått en framträdande roll på förpackningarna. På förpackningen finns förstås också Budweisers slogan "King of Beers" och moderbolaget Anheuser-Buschs medaljong.


Det är tolfte gången sedan Anheuser-Busch började sälja Budweiser på burk år 1936, som ölburken får ny design. Som ses på bilden ovan, så skiljer sig den nya grafiska designen väsentligt från hur Budweisers ölburkar sett ut de senaste åren.
"Den nya visuella identiteten är ett av flera steg i vår strävan att förstärka Budweisers roll som det verkligt globala ölmärket. Det nya förpackningsutseendet kommer att stärka Budweiders band till sina konsumenter världen över", säger Frank Abenante, ansvarig för varumärken hos Anheuser-Busch.
Budweisers nya förpackningar har börjat distribueras i USA under den här sommaren och kommer att finnas på alla globala marknader innan årets utgång.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2011-08-05

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Marknad Metall

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK