USA-baserade bryggeriet Anheuser-Busch InBev har försett sitt bästsäljande öl Bud Light med en minst sagt annorlunda etikett.
En del av den självhäftande etiketten, som är utvecklad av etikettspecialisten Spear, är nämligen försedd med en "blank" och specialbehandlad yta, där konsumenten själv med hjälp av ett mynt, en nyckel eller annat metallföremål kan rita eller skriva ett önskat budskap!
Projektet med de dynamiska interaktiva etiketterna kallas "My Bud Light" och bakom de speciella etiketterna ligger en lång tids experimenterande och tester från Spears sida för att få fram den speciella etikettytan, som gör det möjligt att skriva eller rita på den med hjälp av ett metallföremål.
Den tomma ytan kan användas för att ge ölflaskans etikett ett unikt utseende och på så vis förhindra förväxlingar med andras ölflaskor. Eller för att skriva en hälsning eller varför inte ett telefonnummer... Möjligheterna är många och det är bara fantasin som sätter gränser.
"Bud Light-konsumenter är alltid öppna för att ha kul och gillar annorlunda sätt att uttrycka sig på – och My Bug Light erbjuder dem just den möjligheten", säger Mike Sundet, direktör för Bud Light.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com