I samband med årets Pacsemkonferens utsågs också vinnarna i året Packaging Industry Award. 5 olika priser delades ut i samband med en galamiddag hos Svenska Mässan i Göteborg.
Packaging Industry Award delas ut av tidningen Packmarknaden, i år i samarbete med Scanpack 2012 och The Packaging Arena. Ursrpungligen har tävligen 7 kategorier, men i år delades priser ut i 5 av dem. I kategorin Consumer Packaging vann Lantmännen Cerealia för sin förpackningslösning för Axa Great, det vill säga gröt on the go. Kategorin Packaging Innovation Award togs hem av Torus Pak AB för förpackningslösningen som gör det enkelt att elegant avlägsna förpackningen vi upplägg på tallriken utan att upplägget förstörs. Packaging Converter Award vanns av JD Stenqvist AB och Packaging Design Award till Pernaud Richard för designlösningen till Absolut Svea.
Packmarknaden Award går till en person som på ett avgörande sätt bidragit till svensk förpackningsindustris utveckling och vinnare i år blev Michael Bolin, vd på Eson Pac, som ligger i en stark utveckling och genom köpet av Strålfors Identification Solutions i år nått över en miljard kronor i omsättning. Företaget har planer för en fortsatt stark utveckling.
Packnyheter och tidningen nord emballage gratulerar vinnarna!
Editor-in-chief & Publisher
BO WALLTEG
bo@packnews.com