Ny grafisk design till Kiviks Musteri

Designbyrån Idego i Helsingborg har tagit fram en ny logotyp och visuell design till Kiviks Musteri. Det nya grafiska utseendet är ett resultat av företaget beslutat sig för att ytterligare stärka relationen med konsumenterna genom att uppdatera sin positionering och identitet.
Resultatet är en ny logotyp, som tillsammans med typografi och visuella element, skapar en ny helhet och en tydlig identitet där musteriet, hantverket och traditionen lyfts fram tillsammans med värden som nära, äkta och ärligt.
Den nya identiteten börjar nu också synas på produkterna. Först ut är en relansering av Årets Skörd (bilden), som är en produktserie med nypressade äpplen från årets svenska äppelskörd.


o


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2011-12-01

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Livsmedel Marknad Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK