Sydsvenska förpackningsklustret Packbridge fortsätter med sina välbesökta frukostmöten och sina "efter 3"-träffar.
Den 16 februari är det dags för nästa frukostmöte, den här gången på hotell Stensson i Eslöv, och den 8 mars ordnas "efter 3" på IKDC (Ingvar Kamprad Design Center) i Lund.
Temat för frukostmötet den 16 februari blir "Innovation och förbättrad konkurrenskraft" och på plats finns Peter L Nilsson, VD på Ecolean i Helsingborg, Göran Gustafsson från Acreo i Norrköping samt Markus Palmnäs, som är expert på innovationsprocesser.
På "efter 3"-träffen den 8 mars i Lund kommer man att behandla frågeställningar på temat "Billigast, bäst eller kanske både och…?", där man ska ta upp frågan om man kan konkurrera med pris och värde på samma gång. Att ha koll på kostnader och produktion är självfallet fortfarande viktigt, men för att lyckas på en hårt konkurrensutsatt marknad blir det allt viktigare att ha ett kund- och värdefokus och att utveckla sina tjänster. Kan de här två vägvalen kombineras, eller måsta man välja antingen eller..?
Synpunkter på hur man gör strategiska vägval kommer att lämnas av Christina Olsson, Amcor, Johan Mårtensson, Å&R Carton, och Magnus Wikström från Billerud.
Mer info om anmälan, etc. på Packbridges hemsida
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com