Forsknings- och utvecklingsinstitutet Innventia AB har lanserat en ny webbplats (bilden), som bättre ska spegla företagets varumärke och framhålla Innventias roll som forskningsföretag och innovationspartner.
”Vi vill bli mer tillgängliga för våra kunder och strävar efter att öppna upp mer av det vi gör och kan på vår webb. Detta är en process som vi arbetar med kontinuerligt och den nya webbplattformen ger oss utmärkta verktyg för det arbetet. Ett viktigt steg för oss är att allt innehåll på webben nu finns speglat på både svenska och engelska”, berättar Josefin Cejie, webbansvarig kommunikatör.
Den nya webbplatsen innehåller bland annat en ny sökfunktion i vilken intresserade besökare kan söka efter fördjupat innehåll på högaktuella områden som nanocellulosa, biobarriärer eller kolfiber från skogsråvara, men givetvis också inom de mera traditionella områdena som massa, papper och förpackningar.
Arbetet med den nya webbplatsen har pågått under ett års tid och inleddes med att man först frågade sina kunder och andra intressenter vilken typ av webbkommunikation de önskade med Innventia. Därefter tog man fram en strategi som tillvaratar dessa olika behov kombinerat med Innventias egna ambitioner med sitt varumärke. varumärket.
”Det pågår så mycket spännande verksamhet på vårt företag och det har verkligen varit ett givande men också utmanande arbete att strukturera och lyfta fram allt detta på vår nya webbplats. Ett av våra mål är att kunna inspirera industrins innovationsprocesser”, säger Josefin Cejie.
Adressen till Innventias webbplats är som tidigare www.innventia.com
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com