Det isländska företaget Icelandic Water Holdings, som producerar det prisvinnande källvattnet Icelandic Glacial, meddelar att man relanserar sitt varumärke med ny logotyp och ny flaskdesign.
Den nya designen, som utvecklats av Saatchi & Saatchi-divisionen Team One, ska speciellt framhäva varumärkets samhörighet med hemlandet Island.
”Efter månader av kreativa idéer och utvecklingsarbete är vi nu stolta över att kunna presentera vår nya identitet”, säger Jon Olafsson, Icelandic Glacials ordförande och en av företagets grundare.
Den nya PET- flaskan har på flera sätt gjorts mer ”isländsk” än sin föregångare. Ordet ”Icelandic” har fått betydligt större plats medan ordet ”Glacial” krympts. Flaskan har mattfrostade paneler, ett ”fönster” i form av Islands karta och en ”lavasvart” kapsyl. På flaskan finns information om den 5.000-åriga Ölfus- källans historia och om vattnets pH-halt, etc. Baksidesetiketten är också försedd med företagets nya slogan ”Source of an Epic Life”, som anspelar på vattnets oöverträffaded renhet och Islands egen historiska image.
”Den nya designen lever mer på mystiken kring Island och den ger flaskan ett premiumutseende, som du inte förväntar dig bland vattenprodukter”, säger Tim Meraz, varumärkeschef hos Team One.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com