...
SCA lanserar uppdaterad logotyp

SCA har genomgått stora förändringar de senaste åren. Fjolåret var särskilt spännande och innehöll några av de största affärerna i företagets historia, där man befäste sin position som ett ledande globalt hygien- och skogsindustriföretag, samtidigt som man sålde av större delen av sin förpackningsverksamhet.
För att återspegla förändringarna har SCA beslutat att uppdatera koncernens logotyp och den nya designen presenterades den 15 mars i samband med att SCA offentliggjorde sin årsredovisning och sin hållbarhetsredovisning för 2012.
”För att även SCA:s logotyp ska följa med i omvandlingen av vårt företag har vi valt att vidareutveckla den för att bättre spegla vår verksamhet”, säger VD och koncernchef Jan Johansson.


De grundläggande elementen i logotypen kvarstår, men färg och form har uppdaterats för att återspegla såväl hygien- och skogsindustriverksamheten, som SCA:s hållbarhetsfokus. Färgerna i logotypen har blivit starkare och klarare, samtidigt som linjerna blivit mjukare och mer avrundade.
Färgerna i den nya logotypen har sin egen förklaring: den mörkblå färgen ska symbolisera SCA:s professionella bakgrund samt varumärkets historia och dess fundament. Den ljusblå färgen representerar koncernens hygienverksamhet och det naturliga elementet vatten och den gröna färgen symboliserar företagets hållbarhetsarbete och skogsverksamhet.
Logotypen har också formen av ett slags oändlighetstecken, som ska symbolisera koncernens innovativa resa in i framtiden.
Slutligen har sentensen ”c/o Life” behållits, men nu skrivs den ut i sin helhet – ”Care of Life” – för att tydliggöra och förstärka bolagets budskap.

Uppdateringen av logotypen kommer att implementeras gradvis i all kommunikation med start i samband med SCA:s årsstämma den 10 april.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2013-03-18

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Marknad Övriga Övrigt

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK