Norska livsmedelproducenten Stabburet genomför just nu en marknadsföringskampanj, där deras konsumenter kan designa sina egna förslutningslock till förpackningar med Stabburets populära leverpastej.
Kampanjen har blivit en verklig succé – på en vecka har man skickat iväg mer än 10.000 lock, försedda med konsumenternas namn, födelseår och bild!
Kampanjen, som inleddes den 12 augusti och pågår till den 1 november, är en upprepning av en motsvarande kampanj, som Stabburet genomförde i fjol höstas. Men årets ”lockkampanj” ser ut att bli än populärare än fjolårets och företaget hoppas att man ska få beställningar på mer än 70.000 personliga leverpastejlock!
”I fjol sände vi ut sammanlagt 66.000 lock under kampanjtiden, men då hade vi inte samma flygande start som i år. Nu har vi skickat iväg 10.000 lock på en vecka, medan det i fjol tog fyra veckor, innan vi passerat de första tiotusen locken”, säger Torhild Nornes Hove, som är produktansvarig för Stabburets Leverpostei.
Stabburets kampanj går till så att den, som köper tre leverpastejburkar, kan gå in på www.stabburetleverpostei.no och ladda in en egen valfri bild tillsammans med namn och årtal och efter en kort tid så kommer det personligt designade locket hem med posten. Locket kan sedan användas som förslutning på Stabburets leverpastejförpackningar, sedan originallocket avlägsnats.
Stabburet skriver i ett pressmeddelande att det främst är barn och yngre konsumenter, som utnyttjar möjligheten att få en ett eget, personligt pastejlock. Vanligaste pojknamn är Emil och vanligaste flicknamn Malin och födelseår från år 2000 och framåt dominerar.
Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com