DS Smith samlar sina verksamheter under ett gemensamt varumärke
En DS Smith-långtradare försedd med den nya gemensamma koncernlogotypen.

Brittiska förpackningskoncernen DS Smith, som för ett och ett halvt år sedan köpte merparten av svenska SCA:s förpackningsdivision, meddelar att man nu samlar alla koncernens verksamheter under ett enda och gemensamt varumärke.
Beslutet innebär att koncernens förpacknings-, pappers-, plast- och återvinningsverksamheter får en gemensam företagsidentitet och en gemensam grafisk profil, med bland annat en ny logotyp.


”DS Smith har genomgått en stor omvandling de senaste åren och vi kan nu erbjuda ett bredare produkt- och tjänsteutbud och verka i en mycket större skala som strategisk partner med branschöverskridande expertis, samtidigt som vi fortsätter att erbjuda våra kunder en lokal och personlig service”, säger koncernchefen Miles Roberts.

DS Smith är i dag en ledande tillverkare och leverantör av förpackningslösningar och Europas största företag inom kartong- och pappersåtervinning. Koncernen omsätter 3,7 miljarder pund (ca 40 miljarder kronor) och har mer än 20.000 anställda.

”Genom att föra samman våra verksamheter inom förpackningar, papper, plast och återvinning kan vi erbjuda kunderna en komplett service från design och produktion ända fram till leverans och återvinning. Beslutet att föra samman alla våra verksamheter under ett enda och starkt varumärke var därför ett naturligt nästa steg för oss”, säger Miles Roberts.

I samband med införandet av den gemensamma profilen och företagsidentiteten har DS Smith också tagit fram två slogans – ”The Power of Less” och ”Lightening the Load” – som ska användas för att understryka att koncernen är ett företag som verkar för att förbättra effektiviteten för sina kunder genom hela försörjningskedjan.


Jerry Pettersson

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2013-11-22

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Business Marknad

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:
ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK