City Gross lanserar nytt eget premiumvarumärke
Exempel på hur förpackningarna med Bergendahls Foods nya EMV Favorit Finfina kommer att se ut.

I sina City Gross-butiker lanserar Bergendahls Food under slutet av året ett nytt eget varumärke i premium-segmentet, Favorit Finfina, som komplement till de egna varumärkena Budget och Favorit

”Allt fler av våra kunder efterfrågar hög kvalitet och vill ha fler alternativ att välja på. Genom Finfina kan vi erbjuda noga utvalda premium-produkter”, förklarar Torbjörn Larsson, inköpschef för kategori och EMV på Bergendahls Food, i ett pressmeddelande.

Efter att ha arbetat med egna varumärken sedan 2010 tar Bergendahls Food nu nästa steg och lanserar ett premium-sortiment. Till en början kommer en stor del av produkterna att kopplas till ett italienskt tema och bland produkterna finns bland annat skinka, pasta, olivolja, marmelad och ost. 

Lanseringen av produkterna kommer att ske succesivt i slutet av året och sedan kommer sortimentet att utökas löpande under hela 2019. När allt är klart räknar Bergendahls med att ha närmare 100 produkter under det nya varumärket Favorit Finfina.

Idag står EMV-produkterna för knappt 12 procent av City Gross omsättning och målet för det kommande verksamhetsåret är att nå upp till 13 procent.
 

Carina Malm


JERRY PETTERSSON

Editor - Sweden
JERRY PETTERSSON
jerry@packnews.com

Publicerad: 2018-06-07

TAGGAR (Obs! Klicka på en tagg för att få fram fler artiklar inom det området!)
Bergendahls Livsmedel Livsmedelsförpackningar Övrigt varumärkesägare

Packnews Sponsors
Packsuppliers
Hitta med Nordens största sökmotor riktad mot förpackningsbranschen:

ETIKETTEN I FOKUS
ETIKETTEN I FOKUS
FÖLJ OSS PÅ TWITTER
BO WALLTEG HAR ORDET
BO WALLTEG HAR ORDET
MEST LÄST
KALENDER
KALENDER
Hitta alla förpackningsbranschens viktiga mässor och händelser!
FÖLJ OSS PÅ FACEBOOK
Dynatec
RPC